Олександра Сергійовича Даргомижського
Книжкова виставка
На початку 30-х років ХIХ століття в колах петербурзьких любителів музики часто можна було зустріти дуже дотепного, веселого юнака, який різнився яскравою художньої обдарованістю. Він віртуозно грав на фортепіано, вільно, як книгу, читав будь-які, поставлені йому на пюпітр ноти, легко виконував найскладніші партії скрипки та альта в інструментальних ансамблях. Нерідко можна було бачити його і серед учасників домашніх аматорських вистав, в яких він виступав і як драматичний актор, і як автор окремих музичних номерів, які супроводжували п'єсу. Талановитого юнака звали Олександром Сергійовичем Даргомижським.
Пройдуть роки - і з музиканта-любителя виросте чудовий композитор, автор відомої опери «Русалка» та багатьох популярних романсів і пісень.
Мистецтво Даргомижського стане міцною зв'язуючою ланкою в ланцюзі постійного розвитку російської музики. Автору опер, хорів, симфонічних творів, романсів, пісень, фортепіанних і інших інструментальних творів Олександру Даргомижському властива яскрава демократична спрямованість творчості. Він ввів у сферу професійної музики народну селянську та сучасну міську пісню, романс, жанри побутової інструментальної музики, циганську лірику. Володіючи високим даром спостерігача, здатністю вловлювати найтонші відтінки того чи іншого почуття, душевного стану людей, він знаходив відповідне відображення цих нюансам в музиці. В наші дні мистецтво Даргомижського повністю зберегло свою життєвість. Його музика продовжує хвилювати слухачів своєю мелодійною яскравістю, життєвістю і задушевністю.
Багато чого у вивченні творчості Даргомижського ще належить зробити сучасному поколінню дослідників-музикантів. Перед ними - неозорий багатий світ образів, створених великим учителем музичної правди Олександром Даргомижським. В цьому встануть в нагоді як нотні видання творів композитора, так і книги про життя і творчість, що зберігаються у відділі мистецтв.
Особливу увагу хочеться звернути на тритомне дослідження М.С.Пекеліса «А. С. Даргомижського та його оточення». Автор розглядає творчу біографію Даргомижського на широкому історичному тлі, розкриває зв'язок композитора зі своєю епохою. Саме завдяки наполегливій подвижницькій праці професора Пекеліса, його невтомній енергії, завзятих архівних пошуків повернуто до життя і забуті твори композитора. Вчений виявив чимало нотних рукописів Даргомижського, які вважалися втраченими, уривків з незакінчених творів, ескізів, документів, листів.
Оригінально написана книга Тарасова Л.М. «Даргомижський в Петербурзі», яка може служити путівником по пам'ятних місцях міста, пов'язаних з ім'ям композитора. Особливу увагу приділено відновленню та уточненню адрес місць проживання та роботи Даргомижського.
Ювілейна дата цього року дає щасливу можливість почути багато творів композитора, які, на жаль, не так вже й часто звучать у наш час. Можливо, що музика Даргомижського, яка прозвучить 2 лютого у день його народження ,знайде нових прихильників та приверне увагу до вивчення його творчості.